herkes'in hayatında siyah ve beyaz zamanlar vardır.
siyahlar mutsuzluklar, hayal kırıklıkları, hüzünler ve acılardır.
beyazlar mutluluk, sevinç,güzellikler, sürprizler, hayatın renkleridir.
peki hangisi daha fazladır?

11 Aralık 2014 Perşembe

Geçen Zamanlar


İnsan hayatının geçip gittiğini yaşlanmaya başladığını ne zaman hisseder?

Bekar bir bayan olarak en sık duyduğum cümle yaşın geçiyor bir an önce evlen de hem mürüvvetini hem de çocuğunu görelim oluyor. Ama ben söz konusu evlenmek ya da çocuk doğurmak olduğunda, bana daha vaktim varmış gibi geliyor. Önce doğru adamı bulmak istiyorum ancak o zaman çocuk doğurmayı düşünebilirim. Anlayacağınız olursa da  kırk yaşından sonra geç bir annelik yaşayacağım.

Ben yaşlandığımı hayat planlarımı düşününce, yapmak istediklerimi planlamaya kalkınca fark ediyorum. Mesela İskoçya ya gitmek, pastacılık yapmak, yüzmeyi öğrenmek, bu sene gene Tarkan’ı izlemek gibi planlarım var.  Yaşlandığımı da bu sayede fark ediyorum zaten.

Daha evvel yazmıştım, hayatımı değiştirecek olaylar yaşamama ramak kalmıştı ama son anda balon patladı. O zaman bile kazanacaklarımın sefasını en fazla 10 15 yıl sürecektim. Sonrasında zaten param olsa ne olurdu olmasa ne olurdu ama kısmet olmadı.

Biliyorsunuz bir süredir pastacılık ile ilgileniyorum. Aslında bir atölye kuracak param var ama yaşım ilerlediği için radikal şeylere cesaret edemiyorum. Adımlarımı daha yavaş atıyorum. Şimdilik bir yandan eğitimlerime devam ediyorum bir yandan da pasta yapmaya devam ediyorum. Bu işi yapmaya devam ettiğim süreçte ancak iyi bir kazanç elde edip hayatımı idame ettirecek hale gelmem bile ellili yaşlarımı bulacak herhalde, hal böyle olunca da sefasını sürmek nasip olacak mı bilmiyorum.

Kısacası hayatımı planlarken hem ruhen hem de bedenen yaşlandığımı fark ediyorum. Şimdi ki halim ile 20 li yaşlarımda olsaydım işte o zaman hayatımın şu anki halinden daha farklı olabileceğini tahmin ediyorum.  30 lu yaşlarımda yaptığım işte daha iyi yerlerde olacaktım. İstediğim her yere gitme şansım daha fazla olacaktı. Eskiden cesaret edemediğim bir çok şeyi yapabilecektim. Geçen onca zaman sadece daha iyi düşünmemi, daha cesaretli olmamı, daha özgür olmamı sağladı tabii halen tamamen kırmış değilim zincirlerimi sadece biraz daha gevşettim.

Şimdi düşünüyorum da bir çok kişi hayat 30 lu yaşlardan sonra başlar diyor ya belki  de ben geç kaldım hayata, belki de isteklerimi gerçekleştirdikçe hayatımın kaç yaşında olursam olayım beni çok ama çok daha genç hissettirmesine izin vereceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder