herkes'in hayatında siyah ve beyaz zamanlar vardır.
siyahlar mutsuzluklar, hayal kırıklıkları, hüzünler ve acılardır.
beyazlar mutluluk, sevinç,güzellikler, sürprizler, hayatın renkleridir.
peki hangisi daha fazladır?

22 Aralık 2014 Pazartesi

WORKSHOPLAR WORKSHOPLAR

Hafta sonum gayet keyifli ve öğretici geçti. Ece şefe katkıları için teşekkürler. Giderken zaten temel bilgilerim vardı ama ilerletmek adına iyi bir adım oldu.

Herkesin sanki yapması imkansız gibi gösterdiği keskin kenar pastayı bile acemiliğime göre gayet güzel yaptım.

Ece şefin atölyesi gerçekten çok güzeldi öncelikle onu atölyesinden dolayı kutlamam gerek, ayrıca da hem kendisi hem yanında çalışanlar oldukça kafa dengi insanlar ki ilk izlenimim olsa bile ben çok sevimli ve samimi buldum açıkçası..

Cumartesi günü ilk iş olarak önceden hazırlanan pandispanyalarımızın yapılışını öğrendik. Hazır pastacı kreması kullanmalarına rağmen pastacı kremasının yapılışını öğrendik. Ganaj yapımını bildiğim halde daha katı bir ganaj hazırladık. Aslında kişisel fikrim bu kadar sert bir kıvama ihtiyaç olmadanda keskin kenar yapabileceğim yönünde çünkü daha önce yarım yamalak denemiştim zaten neyse bir dahaki sefere keskin kenarı yaparken kendi tarifimi deneyeceğim bakalım nasıl olacak çünkü 1 kremaya 2 çikolata baya ağır bir tarif oluyor.

Pandispanyayı katlandırdık. Aralara pastacı kreması ve böğürtlenleri doldurduk, üzerinide bir güzel çikolata ile sıvadık hatta baya kalın bir şekilde sıvadık. Henüz deneme şansım olmasada işime yarayacak yepyeni bir şey öğrendim. Oda pastayı buzdolabına koyduğumuz zaman terlememesi için varsa bozdolabı poşetine ya da büyükçe bir poşete sarıp koyarsak terlemezmiş bir ara deneyeceğim çünkü her ne kadar şimdi buna ihtiyaç duymuyor olsamda yaz ayları için baya gerekli olacak gibi duruyor.

Pazar sabahta önce şeker hamurumuzu açtık. Pastamızı kapladık sonrada keskin kenara başladık. Aslında teknik olarak biliyordum ama herkes çok zor bir şeymiş gibi bir itiba yaratıyordu. Tamam ilk sefer olduğu için yapmak bir saatimizi almış olsada gayet güzel oldu. Ece şefin dediğine göre gelecek ay yapacağımız kursta baya bir keskin kenar ustası olursunuz diyor.

Yaptığımız pasta görüntü ve keskin kenar olarak süper oldu. Umarım kısa süre içinde kare keskin kenarda yapar onada giderim. Eğer düzenlemes ise başka birinden kare keskin kenar kursu almak zorunda kalacağım kısmet artık.

Dediğim gibi pasta görüntü olarak süperdi ama lezzet olarak pek tadım değildi. Çok ama çok çikolata ayrıca da pandispanya olarak ta dünden beri tattırdığım herkes benim tarifimin daha güzel olduğunu söylüyor. Hal böyle oluncada ben kendi tarifimi yapmaya devam edeceğim ama maliyeti azaltmak adına içine ganaj yerine pastacı kreması, krem şanti, muss yada butter krem koyarak deneyeceğim.

İşte dünkü kursun sonucu;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder